Amestecate

Bac 2012. Sesiunea a doua. Dimineaţă, un soare cu dinţi încearcă să coloreze ziua. Atmosfera e tensionată la maxim. Copiii stresaţi de ce va să fie. Prea speriati de un potenţial eşec. Acea palmă pe care ei o consideră nemeritată.

Am preluat stresul lor? Mă simt obosită. Şi în acelaşi timp anesteziată. Nu îndeajuns totuşi, într-atât încât să am calmitate. Fix cât să ripostez. La o simplă întrebare , pusă de un restanţier curios:

– Ai dat bacul numai la mate?

– Nu, nu e evident că sunt mai mare decât tine cu cel puţin 20 de ani?

– Scuze, ar trebui să dau o cafea pentru gafa asta…

– Clar, NU!

M-a surprins tonul meu. O retezare maliţioasă. Poate nedreaptă, mi-am spus mai târziu. Sau poate nu…

Grăiește, nu-i bai!

