Doina vs Beauty

Pe vremuri mă amuzam copios pe seama sintagmei cartofi prăjiți și muzică populară… Nu știu cine a inventat-o, dar îmi suna teribil de ilar alăturarea. Aaa… pe atunci îmi plăceau cartofii prăjiți (mă rog, de gustibus…), dar nu mă dădeam în vânt după muzica populară. Acum am alte gusturi, gastronomic vorbind… Și încă nu mă pot lăuda că ascult folclor decât arareori. Știu că nu e de laudă, dar sunt doar câțiva artiști care m-au impresionat…

În fine, m-am trezit dimineață cu o melodie în minte. Aceea care mi-a indus în adolescență efectul de piele de găină. Asta la a doua audiție, pentru că la prima… am dat-o cu bâta în baltă. Pe atunci asociam muzica populară cu bătrânii. Și mi s-a părut într-atât de ciudat ca un om tânăr și umblat prin lume, iubitor de Queen, Pink Floyd, Doors, treaz-trezuț fiind, să asculte muzică populară. Era premieră! Am făcut asocierea involuntar și am scăpat porumbelul… inocent și zâmbitoare – Cartofi prăjiți nu vrei?

Replica a picat instant, pe un ton aspru, ca o palmă… Beauty, lasă gărgăunii și ascultă! Asta e muzică adevărată!

Eram la vârsta revoltelor pe-atunci, însă ceva m-a făcut să îmi fie jenă. Am tăcut și am ascultat. Iar efectul… impactul e același de fiecare dată, chiar și când îmi amintesc tonalitatea cântecului ăsta.

Mi-am dorit toată ziua să o ascult în tihnă, așa cum așteaptă un copil să deschidă cadoul de sub brad. Nu mai știu de câte ori am ascultat-o în seara asta…

Și mi-am zis așa – Nu vreau, recunoscându-mi superficialitatea din adolescență, să mi se ierte jumătate din vină! Vreau doar să îi redau Cezarului ce îi aparține de drept…🙂

4 thoughts on “Doina vs Beauty

    1. Bursucel Autor articol

      Vocea e superbă, interpretarea de excepție… dar cuvintele?
      De-aia nu-mi plac manelele… la mine muzica trebuie să fie un Tot – voce, stil, mesaj transmis – trebuie să-mi fie dragi versurile, altminteri…

      Apreciază

      Răspunde

Grăiește, nu-i bai!

