(Im)Puls de Primăvară

'UNIUNEA'_-_Simbolul_DragobeteluiSursa foto

În vinerea de dinaintea lui 14 februarie, eseul propus spre redactare trebuia să ilustreze în câteva pasaje cum/când/unde ai cunoscut persoana iubită. Partea asta cu eseul îmi e dragă la cursuri – pot scrie în voie timp de jumătate de oră. Revenind… în pauză, un glas cristalin care ciripea Știi că nu-mi aminteam momentul în care l-am întâlnit? și-a primit replica pe un ton contrariat Cum să uiți începutul? E partea cea mai frumoasă a unei povești de iubire! E ca primăvara!

Azi mi-a fost o zi frumoasă… Însorită, cu un cer azuriu superb, punctat de nori jucăuși. Prietenoși și pufoși. Sub fereastra dormitorului își are loc de odihnă Copăcelul care-și mai râde uneori de mine noaptea, dându-mi iluzia – cu ramurile-i albicioase – că e nins. Peste zi am uitat fereastra deschisă. Și răsfățul ăsta mi-e drag – îmi umple casa cu zgomotele de afară, făcându-mă cumva părtașă la viața zumzăitoare a străzii. Trilurile de păsărele, soarele, frumusețea peticului de cer – adunate laolaltă – mi-au purtat gândul spre înnoire și, închipuindu-mi cum ar trebui să arate Copăcelul înfrunzit, brusc mi-am dorit să(-mi) fie mai repede Primăvară…

O să fie! Și-o să fie frumoasă, ca un început de îndrăgostire. Cu fluturi și strângeri de inimă de fiecare dată când îți va părea că se grăbește și tu ai vrea să-ți rămână. Cu dorința să rogi Timpul să-și strunească pasul… Așa mi-ar șopti ca o adiere Dragobetele care-și serbează ziua azi. La mulți ani! Frumoși și plini de drag să-ți fie!

P.S. Nu pot să plec oricum și nici să mă abțin să nu vă spun (și nu e sfat, e doar urare) Nu vă mai struniți inimile – iubiți-vă frumos și nu vă uitați începuturile. Păstrați primăvara, că tare mai e frumoasă! Ca un zâmbet…🙂

41 thoughts on “(Im)Puls de Primăvară

    1. Bursucel Autor articol

      Ei, ar fi fost ceva să fi avut nu doar în suflet primăvara azi, ci și în jur. În seara asta chiar mi-i nins Copăcelul.
      P.S. Îți închipui ce față ar face Eustace, auzindu-mă povestindu-i Copăcelului despre Potecuță?😆

      Apreciat de 1 persoană

      Răspunde
  1. Drugwash

    Să fie azi miercurea aceea promisă?🙄 Probabil, am uitat deja. Am uitat – ba nu, n-am ţinut niciodată minte! – începuturile. Cred că ăsta e apanajul fetelor sau cel puţin aşa se spune. Sau… parcă îmi amintesc cîte ceva, despre începuturi încheiate, unele prea curînd. Dar să nu aduc tristeţea-n frumoasa ta Primăvară!😉

    E bine şi pe aici, mai cu o ploicică, mai cu soare… În lipsă de altceva m-am bucurat tare cînd s-a întors Copilu’ acasă după două zile şi două nopţi de hoinăreală. Ştiu şi eu: oare se pune…?

    Să-ţi fie veşnic Primăvară călduţă şi însorită!

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  2. Mugur

    În ceas de primăvară, alintat
    Veni și Dragobete, pus pe sărutat.
    De te-o găsi șezând pe-o piatră-n drumul lui,
    Primi-vei sărutarea și gândul dorului?

    Căci astăzi Dragobetele
    Sărută toate fetele,
    Iară pe calea gândului,
    Deschide drumul dorului
    Și-al dragului de lume,
    De oameni făr’ de nume,
    Trăiri înaripate
    Și flori înmiresmate.

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  3. Ileana

    LUNĂ PLINĂ , MĂR DE-ARGINT ! Cecilia Birca
    lună plină , măr din rai
    dragostele să le dai
    tuturora – nu doar mie
    să stârneşti inimă vie
    in cei ce iubesc deja
    şi-n cei ce-au iubit cânva
    şi în cei ce n-au ştiut
    să bea din izvor-sărut,
    Să îi prinzi cu hăţ vrăjit
    Lună plină , măr de -argint!

    Dragobete fericit ! ♥♥.☆*´¨`☽ Ileana


    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
      1. Aliosa

        Buna dimineata ” Bursucel ” !
        Induiosator raspuns…
        Multumesc ! 🙂
        Te-am ” poftit” sa-ti alegi MARTISORUL
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2016/02/28/
        dar n-ai venit……………..
        Ti-am pregatit FLORI de PRIMAVARA
        http://aliosapopovici.wordpress.com/2016/03/07/
        dar n-ai venit……………..
        Am o idee :
        – Hai sa ne rugam impreuna :
        ” Ada Doamne primavara ” ! 🙂

        sa-ncalzeasca toata TARA
        mugurii sa infloreasca
        pomii roade sa rodeasca !!! 🙂 🙂 🙂
        Weekend placut ! 🙂
        Aliosa.

        Apreciat de 1 persoană

        Răspunde
  4. Ileana

    Floare a primaverii. Azi uita cine esti si trezeste-te la viata o data cu natura. Fii un fluture zglobiu si aseaza-te pe prima floare a puritatii. Ziua sa-ti fie mai senina ca infinitul. La multi ani, floare a primaverii. Fie ca primavara sa-ti aduca bucurie in suflet, fericire si liniste.La multi ani!❤




    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
    1. Bursucel Autor articol

      Mulțumesc de trecere, dar m-a cam fâstâcit Felicitări! ăsta. Cred că i se cuvin mai repede Copăcelului. Sau acelei zile cu parfum de primăvară….🙂
      Au curs de la sine gândurile astea. Au dat pe-afară și… au avut noroc, să știi, nepierzându-se ca alte surate de-ale lor.😉

      Apreciat de 1 persoană

      Răspunde

Grăiește, nu-i bai!

