Lui A.

Oprește-te, pentru Dumnezeu! Mă amețește ceașca aia! Vorbesc serios! Tu chiar nu te uiți în jur? Nu vezi că totul involuează? Că sufletul pierde în fața materiei? Că snobismul e în floare? Că valorile se pierd? Știi ce face acum un copil-minune? Cântă manele!!!!

În 2005 ne-am văzut ultima oară… tu – sătul de nimicnicia lumii, hotărât să te călugărești… eu – bulversată de decizia ta, oscilând între a-ți da crezare au ba… Țin minte că toarta ceștii de cafea descria pe rând 90 și apoi 180 grade, am plimbat-o așa preț de minute bune – nu era 1 aprilie, era iarnă de-a binelea, dar tot ezitam să întreb dacă glumești sau…? Te-aș fi văzut mai repede plecat pe Lună, decât monah!

Adică da, te poate scârbi lumea într-un moment de slăbiciune, te poți disocia de ea, poți pleca departe de ea – dacă asta e ceea ce simți că-ți aduce liniștea interioară… Importantă e motivația… Nici mie nu-mi plăceau manelele, dar nu mi-au părut a fi argumentarea validă… părea exagerată menționarea lor… Apoi, fusese o vreme când ironizai creațiile de prost gust și previzionai că ignorându-le se elimină în timp de la sine…

E 2012… Alături e petrecere mare. Cu manele! După ore și ore de audiție forțată, m-am trezit învârtindu-mă în cerc, căutând o soluție. M-am învârtit așa cum făceai tu pe vremea când aveai nevoie de inspirație. N-am rezolvat nimic – nu poți restricționa gusturile, oricât de îndoielnice ar fi… Dar ți-am înțeles într-un final disperarea – Nimicul de atunci era pentru tine Picătura chinezească.

Mi-ar fi plăcut så ne revedem. Poate va veni și vremea aceea. Poate…

Și pentru că iubeai cândva jazzul, roșul și pe Kylie Minogue, o să pun deoparte un dar pentru vechiul Alex. Știu că lui i-ar fi plăcut!

Crăciun Fericit, oriunde ai fi și orice ai face!🙂

2 thoughts on “Lui A.

    1. bursucel Autor articol

      Mi-ar plăcea și mie să știu pe unde mai este… la cât de încăpățânat și original era e posibil să se fi călugărit. Altminteri mă trezeam cu un apel din parte-i măcar de 1 Aprilie – era un fel de tradiție…🙂

      Apreciază

      Răspunde

Grăiește, nu-i bai!

